Thursday, October 21, 2010

dia...

kerana dia aku menulis..
kerana dia aku menangis..
kerana dia aku ketawa..
kerana dia aku bahagia..

kepada si dia..
maaf...sy tau sy salah..
kata2 sy mmg melampau..
tapi,,tiada sekelumit niat untuk merendah2 kan kamu..

tapi..akhirnya kamu kembali tenang..
terima kasih atas kemaafan yang di beri..

kita akan lebih menghargai sesuatu apabila kehilangannya...
mungkin usia perkenalan yang lama kadang2 buatkan kita bosan..
apabila bertemu dengan insan lain yang lebih berperwatakan menarik..
terkadang terlintas di fikiran..alangkah baiknya jika si dia seperti itu..
baik,sopan,kacak,cantik,hensem...bla..bla..bla..and what so ever..

namun, apabila diteliti balik..
rasanya lebih bersyukur mempunyai dia..
mungkin dia tak sehebat insan lain..
mungkin dia tak sesempurna insan lain..
namun,dia juga lah yang sering berada di sisi..
dia juga la yg sering memahami..

tak dinafikan..fitrah manusia mencari kesempurnaan..
tamak dengan harta duniawi..
tanpa melihat kembali diri sendiri..

sebaik2 dia adalah insan yang sentiasa melindungi..
bukan menyakiti..
cukuplah dia sekadar saja..
bersederhana dalam semua..

syukur kepada Tuhan..
kerana masih menjadikan dia milikku..
semoga ianya kekal abadi..
buat si dia..terima kasih kerana masih di sisi..

..saya..

No comments:

Post a Comment